Tesla és BYD: Hol készülnek az elektromos autóik?

2024.06.16.
Olvasási idő: 2 perc

A Tesla és a BYD a világ két legnagyobb elektromosjármű-gyártója. Ebben a cikkben bemutatjuk, hol találhatók jelenlegi és jövőbeli gyáraik, valamint hogyan segítik az állami támogatások a globális terjeszkedésüket.

Marcus Lu a Visual Capitalist-től szemléltette mindkét cég jelenlegi és jövőbeli EV-gyárainak helyszíneit és azok becsült éves maximális kapacitását. Az adatok különböző forrásokból származnak, és a legfrissebb információkat tükrözik a tervezett gyártási létesítményekről (2024 áprilisi állapot szerint).

A Tesla gyárai

A Tesla négy működő gyárának helyszíneit kiemeli a lentebb látható grafika. A Shanghai Gigafactory rendelkezik a legnagyobb termelési kapacitással. Itt évente megközelítőleg 750 000 járművet képesek előállítani. Érdemes megjegyezni, hogy a Nevadában található Gigafactory nem szerepel ezen a listán, mert akkumulátorcellákat gyárt, nem pedig kész járműveket. A Tesla kínai gyára egyedülálló abban a tekintetben, hogy teljes mértékben a Tesla tulajdonában van, nem pedig egy helyi vállalattal közös vállalkozás.

A jövőre nézve a Tesla következő gyára a mexikói Gigafactory lesz, amelyet 2023 márciusában jelentettek be. Az Electrek jelentése szerint a mexikói kormány sürgeti a gyár építésének megkezdését, annak ellenére, hogy Elon Musk vezérigazgató aggályokat vetett fel a jelenlegi magas kamatkörnyezet miatt.

tesla gyárak

A BYD gyárai

Bár az EV-k iránti kereslet nem növekszik olyan gyorsan, mint korábban, a BYD teljes gőzzal halad előre a globális terjeszkedésben. A cég különböző régiókban, köztük Európában, Délkelet-Ázsiában és Latin-Amerikában jelentett be gyárakat, amelyek az évtized végére készülhetnek el.

2023-ban a BYD több mint 3 millió elektromos járművet (BEV, PHEV és HEV) gyártott. Mivel abban az évben nem voltak működő nemzetközi gyárai, feltételezhető, hogy a BYD Kínában képes volt előállítani ezeket a járműveket.

byd gyárak

Állami támogatások segítik a terjeszkedést

Ha azon gondolkodsz, hogyan finanszírozza a BYD ezeket az ambiciózus terveket, íme egy érdekes tény: egy nemrégiben készült tanulmány szerint a BYD több mint 3,7 milliárd dollár támogatást kapott a kínai kormánytól. Ezzel szemben, egy online támogatáskövető szerint a Tesla 2,8 milliárd dollár állami támogatásban részesült, amelynek jelentős része – 1,6 milliárd dollár – Nevada államtól származik, ahol a Tesla első gigagyára található.

balu

A Budapesti Pázmány Péter Katolikus Egyetemen jogi karán tanultam, majd egy fullstack szoftverfejlesztői kurzust is elvégeztem, amely megalapozta a technológiai tudásomat. 2022 óta foglalkozom részletesebben kriptovalutákkal és NFT-kkel. 2024 áprilisa óta a BitcoinBázis szerzőjeként kriptókról és a legújabb blockchain-megoldásokról írok, emellett az offtopik.hu-n általános technológiai, tudományos és gaming témákban publikálok, hogy olvasóim mindkét felületen naprakész, megbízható tartalmakhoz férjenek hozzá.

Legfrissebb hírek

lengyel piramisok

Ősi „lengyel piramisokat” tártak fel

Lengyelország középső részén, egy természetvédelmi területen újabb ősi megalitikus síremlékeket tártak fel – ezek az impozáns, több mint 5500 éves építmények méretük miatt a „lengyel piramisok” nevet kapták. Titokzatos sírhalmok Poznańi régészek
ősi technológia

10 ősi technológia, ami megkérdőjelezi történelmünket

Sokan úgy gondolják, hogy a technológiai fejlődés csak az ipari forradalommal kezdődött. Mégis akadnak olyan régészeti leletek, amelyek arra utalnak: ősi civilizációk már több ezer évvel ezelőtt is meglepően fejlett eszközöket használtak
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél