Repülő taxik hódíthatják meg az eget 2024-re

2021.02.12.
Olvasási idő: 2 perc

Emlékszel még Bruce Willis repülő taxijára, amivel az Ötödik Elem című filmben száguldozott? A 90-es években úgy képzelték, hogy a 2020-as, 2030-as évekre repülő járgányokkal fognak az emberek közlekedni a zsúfolt nagyvárosokban. Lehet, hogy a filmkészítők a jövőbe láttak, ugyanis hamarosan akár 95 kilométeres távolságot is megtevő elegáns, elektromos repülő taxikban utazhatunk.

A nemzetközi mainstream média nemrég arról számolt be, hogy a United Airlines légitársaság 200 elektromos taxi beszerzésére készül. Az eddig közölt információk szerint ezekkel a különleges repülő taxikkal szállítaná az amerikai légitársaság az utasait a repülőterekre. A United Airlines már egymilliárd dollár értékben rendelt a repülő járművekből. A légitaxi gyártása 2023-ban indulhat el, miután a Szövetségi Légügyi Hivatal a repülőgépre megadja a szükséges engedélyeket.

Komoly befektetők állnak a járművet gyártó cég mögött

A légitaxit gyártó cég befektetői között olyan nagy vállalatok szerepelnek, mint a Fiat Chrysler és a Peugeot Citroen, amelyek ma már a Stellantis név alatt tevékenykednek, valamint az Egyesült Arab Emírségek befektetési társasága, a Mubadala.

Az elektromos repülőgép forradalmi megoldás lenne, mely ellen nem háboroghatnak a környezetvédők sem, akik szerint a légiközlekedés a világ egyik legnagyobb károsanyag-kibocsátója. A brit zöldek és kutatók korábban azt javasolták, hogy az emberek hagyjanak fel a légi utazással, hiszen így lehetne leginkább csökkenteni az ökológiai lábnyomukat. A repülést azonban nem lehet beszüntetni, hiszen annak beláthatatlan gazdasági következményei lennének. A károsanyag-kibocsátást viszont minden repülőgép-gyártó vállalat célul tűzte ki, az átállás azonban nem megy egyik napról a másikra.

Úgy tűnik, hogy a kisebb hatótávolságú, elektromos repülőgépekre már nem kell sokat várni, ugyanakkora a hosszú utazásokhoz még csak a hagyományos repülőgépek használhatók.

Scott Kirby, a United Airlines vezérigazgatója az Archer-rel kötött együttműködésről azt mondta: „a United megmutatja a légiközlekedési iparnak, hogy itt az idő, hogy tisztább és hatékonyabb szállítási módokat alkalmazzunk. Megfelelő technológiával megfékezhetjük a repülőgépek bolygónkra gyakorolt ​​hatását.”

A légitársaság közlése szerint az Archer repülő taxijaival utasonként 47 százalékos kibocsátás takarítható meg a Hollywood és LAX (Los Angeles-i reptér) közötti út során, amely a légitaxi első számú útvonala lesz.

A lelkesedés nagy, az ígéretek még nagyobbak, az Archer azonban még nem adott ki egyetlen látványtervet sem a repülőről. Bár 2024-re remélik a jármű bevezetését, az FAA tanúsítványának beszerzése hosszadalmas folyamat, ami miatt akár komoly csúszás is várható.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő
hu_HUHungarian