Összerakható elektromos autó születhet az Ikea és a Renault együttműködésével

2021.06.10.
Olvasási idő: 1 perc

Hajlandó lennél saját magad összeszerelni egy elektromos autót csak azért, hogy pénzt takaríts meg? Egy olyan világban, ahol az autók egyre nagyobb funkcionalitással rendelkeznek és egyre összetettebbé válnak, az árak ezzel párhuzamosan folyamatosan emelkednek, ami a kevésbé tehetős emberek számára komoly fejtörést okoz. Egy fiatal amerikai tervező – Ryan Schlotthauer, aki korábban a Cadillacnek dolgozott – úgy döntött, hogy az Ikea svéd bútoráruház koncepcióját követve forradalmasítja az autók világát, mint ahogyan azt az Ikea tette a belsőépítészettel.

Ennek eredményeként született meg a Höga, az első elektromos autó, melyet otthon kell összerakni úgy, mint egy Legót. Az Ikea gyártási, csomagolási és forgalmazási hálózatát a Renault elektromos mobilitási technológiájával kombinálva egy valódi autót tervezett, amely teljesen elektromos, és a garázsban 374 darabból összeszerelhető.

„A projekt lényege az volt, hogy olyan járművet hozzunk létre, amely kevesebbe kerül, mint egy használt autó. Olyasmit akartam készíteni, ami egyszerű és megfizethető azok számára is, akik nem engedhetnek meg maguknak egy luxusautót. Azért választottam az Ikeát és a Renault-t, mert tökéletesen illeszkednek egymáshoz: mindkét vállalat a termékei fenntarthatóságára helyezi a hangsúlyt, és a tömegpiacot célozza meg” – mondta Schlotthauer a GQ-nak.

A két márka filozófiájához hűen a kreatív tervező egy fenntartható, gazdaságos és „megújuló” autót hozott létre, hiszen egy moduláris projektről van szó, amelyet egy szerszámkészlet segítségével könnyen össze lehet rakni. A Höga – ami svédül azt jelenti, hogy „magas” – 2,3 méter hosszú és 1,8 méter magas; négy kereke van, és hagyományos karosszériaelemekből készült.

Hogy mennyibe kerülne az Ikea és a Renault kötelékéből született autó? A járművet 5300 euró körüli áron lehetne forgalomba hozni, így elektromos alternatívaként érdemes megfontolni azok számára, akik a városban közlekednek, és egy kis, kompakt autóra van szükségük. Persze ehhez a Höga autónak át kellene mennie a szigorú biztonsági teszteken, amelyeken a forgalomba kerülés előtt minden kocsinak teljesítenie kell az előírt követelményeket. Habár ezekről beszélni elég korai, azért jó a jövő autójáról ábrándozni.

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél