Itt a pénztárcabarát űrturizmus – közelbe kerül a távol

2021.08.22.
Olvasási idő: 2 perc

Az űrturizmus gondolata az utóbbi években rendkívül nagy teret nyert magának, s ezáltal az érdeklődők száma is jócskán megugrott. Azonban ahhoz, hogy egy röpke időre magunk mögött tudhassuk hőn szeretett bolygónkat, mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk. Legalábbis eddig ez volt a helyzet, csakhogy ez rövidesen megváltozni látszik. 

A Space Perspective fantázianévre keresztelt vállalat azt tűzte ki elsődleges céljául, hogy megfizethető áron repítse utasait a csillagok közé. Ezzel az elhatározásával pedig olyan nevek konkurensévé vált, mint a Jeff Bezos nevéhez köthető Blue Origin vagy Richard Branson Virgin Galactic projektje. A mérvadó különbség köztük viszont az, hogy míg a két üzletember által megálmodott űrutazás igazán borsos, addig a szóban forgó cég „olcsón” kínálja szolgáltatását.

Egy beszámoló szerint a Space Perspective előállított és le is tesztelt egy nyolc személyes kapszulát, amely luxus körülmények között szállítaná a kirándulni vágyókat. A kapszula a Spaceship Neptune (Neptunusz űrhajó) nevet kapta, s egy óriási hidrogénnel töltött léggömb emeli az ég felé. A kapszula hátradönthető székekkel rendelkezik, illetve körös körül ablakok biztosítják a lélegzetelállító kilátást. Emellett, ha valaki esetleg megszomjazna, frissítőket felszolgáló bár is helyet kapott a hajó fedélzetén.

Spaceship Neptune

Egyre bővülő választékot szolgáltat az űrturizmus

Azonban, most jön a bökkenő. Az űrhajó csupán 20 mérföld (32 km) magasságba képes majd feljutni a jelentés szerint.

A Blue Origin és a Virgin Galactic ígéreteik szerint a súlytalanság állapotát is megadják utasaiknak, akik ezáltal szabadon lebeghetnek a kapszulában. A Space Perspective viszont semmi ehhez hasonlót nem kínál. Ezzel szemben, a vállalat egy jóval hosszabb űrutazásra invitálja a világűr szerelmeseit. Az egész utazás hossza körülbelül 6 órát fog majd felölelni, amely a Blue Origin 10 percéhez képest egy egész örökkévalóságnak tűnhet.

A 6 órából 2-2 órát vesz majd igénybe a felemelkedés és a leszállás, így az utazók 2 teljes órát tölthetnek majd az űrben.

Az űrhajóra szóló jegy a becslések szerint 125 000 dollárba fog majd kerülni, míg a Virgin Galactic-re 450 000 dollárért lehet beugrót váltani.

A Spaceship Neptune már megkezdte a jegyek árusítását és az első űrjárat 2024-ben fog útjára indulni. Arra az évre pedig már az összes tikett el is kelt, szóval jobb sietni, ha valaki 2025-ben szeretne a felhők fölé emelkedni

Tünde

Jelenleg közgazdásznak tanulok a Debreceni Egyetem Pénzügy és számvitel szakán, mellette pedig újságíróként és fordítóként ténykedem. A BitcoinBázis csapatához 2021 nyarán csatlakoztam, egy rövidebb szabadúszó időszakot követően. A pénzügyi világ működése régóta foglalkoztat és előszeretettel követem nyomon az innovációit. A kriptovalutákkal a BB révén ismerkedtem meg, ahol azóta gazdasági történésekkel, technológiai újításokkal és kriptopiaci fejleményekkel kapcsolatban írok beszámolókat.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian