Ezért nem áll át a Toyota kizárólag az elektromos autók gyártására

2022.09.16.
Olvasási idő: 2 perc

Míg számos autógyártó dollármilliárdokat fordított a teljesen elektromos autók fejlesztésére az elmúlt években, a Toyota sokkal óvatosabban közelítette meg a kérdést. A japán vállalat a többi autógyártóval szemben továbbra is inkább az olyan hibrid járművek gyártására koncentrál, mint például a Prius.

Amikor a Prius két évtizeddel ezelőtt megjelent, a környezettudatos fogyasztók kedvence volt Amerikában, mivel akkor az volt a valaha gyártott legtisztább és legkevesebbet fogyasztó típus. Később viszont a teljesen elektromos járművek megjelenésével a Toyota kiesett az említett vásárlók kegyeiből, és ez ma sincs másképp, hiszen a japán autógyártó ma is vonakodik teljesen elektromos autókat piacra dobni.

A Toyota szerint a piac még nincs felkészülve az elektromos autókra történő átállásra

Ahogy arról a CNBC beszámolt, a Greenpeace a Toyotát a 10 leginkább karbonsemleges autógyártót felsorakoztató listán alulra sorolta, mivel az elektromos autók a vállalat eladásainak kevesebb mint 1%-át teszik ki.

Míg az olyan autógyártók, mint a General Motors és a Volkswagen az elmúlt években dollármilliárdokat tettek félre a kizárólag elektromos autók gyártására történő átállásra, a Toyota lemaradt, és csak a közelmúltban jelentett be hasonló beruházásokat. A Toyota vezetői szerint egyébként a stratégia megfelelő, mivel világszerte hiányzik az elektromos autókat kiszolgáló infrastruktúra.

„Bármennyire is szeretnének az emberek átállni az elektromos járművekre, a piac egyelőre még nincs felkészülve erre…” – mondta Jack Hollis, a Toyota Motor North America értékesítési ügyvezető alelnöke egy augusztusi megbeszélésen.

Gill Pratt, a cég kutatóintézetének vezérigazgatója szintén beszélt az elektromos autókra történő átállásról:

„Mindenkinek olyan lehetőséget szeretnénk biztosítani, amellyel a leginkább hozzájárulhat az éghajlatváltozás megoldásához. És tudjuk, hogy a megoldás nem az, hogy mindenkit egyformán kezelünk.”

Eközben a vállalat néhány hete bejelentette, hogy 5,6 milliárd dollárt szán hibrid és tisztán elektromos akkumulátorok gyártására Japánban és az Egyesült Államokban. És bár ez hatalmas beruházásnak tűnhet, mégis eltörpül az olyan versenytársak kiadásai mellett, mint a General Motors és a Volkswagen. A GM például bejelentette, hogy 2035-ig átáll a teljesen elektromos autók gyártására, de más autógyártók is vállalták, hogy az USA-ban értékesített járműveik legalább 50%-a elektromos meghajtású lesz.

A japán autógyártó a jövőben sem tervez kizárólag elektromos meghajtású autókat gyártani

A Toyota a többi autógyártó kötelezettségvállalásaival szemben azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra évente 3,5 millió elektromos járművet adjon el, ami körülbelül az eladásainak az egyharmadát jelenti.

„Úgy gondolom, hogy ez egy jó stratégia lehet. Globális szempontból sok piac különböző ütemben mozog. Az elektromos autók elterjedésében az USA lassabban halad, mint Európa és Kína, de vannak olyan piacok, ahol egyáltalán nem áll rendelkezésre a szükséges infrastruktúra. Egy globális autógyártónak érdemes lehet változatos megközelítést alkalmaznia ezen a területen.” – mondta Paul Waatti, az AutoPacific elemzőcég vezetője.

A kérdésről Jim Adler, a Toyota Ventures ügyvezető igazgatója is beszélt:

„Nem gondolom, hogy a távoli jövőben az akkumulátoros elektromos autók a piac 100%-át teszik majd ki. Egyszerűen nem tudom elképzelni…”

Érdekelhet még: Olcsóbb benzines autót tankolni, mint elektromosat tölteni?

TK

Közgazdasági tanulmányaim révén kerültem közel a globális folyamatok elemzéséhez, azóta pedig egyre inkább a geopolitika és a makrogazdasági trendek váltak a fő érdeklődési területeimmé. Emellett élénken figyelem a tudományos-technológiai fejlődést, különös tekintettel az űrkutatásra, amely szerintem a következő évtized egyik kulcsterülete lesz.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél