Katasztrofális állapotban az unió autópiaca, nem viszik az új kocsikat

2020.06.25.
Olvasási idő: 2 perc

Az Európai Unióban májusban 57%-kal esett vissza az új autók eladása. Elképesztő készletek halmozódtak fel. Hiába nyitott meg szinte minden a koronavírus-járvány miatti lezárások után, az emberek nem vesznek autót. Több tagállam különféle támogatásokkal próbálja felpörgetni az eladásokat, eddig nem sok sikerrel.

A MarketWatch felmérést végzett az Európai Unió 27 tagállamában és arra a következtetésre jutott, hogy május hónapban az unióban átlagosan 57%-kal csökkent az új autók eladása, azaz 623 812-re esett vissza az értékesített gépkocsik száma. Minden tagállamban kétjegyű csökkenést mértek. Európa ugyanazzal a problémával küszködik, mint az Egyesült Államok. A gyárak újraindították a termelésüket, az autókat viszont nem viszik. Az autógyárak raktárai roskadoznak az új kocsiktól, az eladás viszont mélyponton van.

Az Egyesült Királyságban, amelyet már unión kívüli államként vizsgáltak, még nagyobb visszaesés volt tapasztalható. 89%-kal kevesebb autót értékesítettek az egy évvel ezelőtti eladásokhoz képest.

Drámai következményei lehetnek az eladások csökkenésének

A kereslet hiánya óriási problémákat okozhat, amely nemcsak közvetlenül az autógyárakat fenyegeti, hanem azok beszállítóit is. A világjárvány miatti bezárások, az elképesztő mértékű munkanélküliség gyakorlatilag megbénította a legnagyobb márkákat. Tömeges leépítésekre, átszervezésekre, a termelés csökkentésére kell számítani, hiszen már így sem tudják a gyárak hová tenni az új autókat.

Csak Németországban 17 milliárd dollár értékű eladhatatlan autó parkol a gyárak telepein. Antje Woltermann, a ZDK ipari csoport ügyvezető igazgatója azt nyilatkozta, hogy „az eladhatatlan készletek növekednek, míg a már ott lévő járműveket nem viszik el.”

Miközben Európában komoly aggodalomra ad okot a növekvő készlet, sokan optimisták és Kínára hivatkoznak, ahol májusban 6%-kal nőtt az új autók értékesítése. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Group China vezérigazgatója elmondta: „az ilyen jellegű adatok biztatóak és optimizmusra adnak okot.”

Franciaország, Németország és Olaszország továbbra is kormányzati ösztönzőkkel próbálják kisegíteni az ipart, bár Németország elsősorban az elektromos járművekre összpontosít. Az elektromos autók viszont még kedvezménnyel is jóval drágábbak a benzines és dízel gépkocsiknál, így nem biztos, hogy sikerrel jár a kezdeményezés.

Az áprilisi eladás-visszaesés Olaszországot és Spanyolországot sújtotta a leginkább. A két mediterrán országnak 97,6%-os, illetve 96,5%-os csökkenéssel kellett számolniuk. Németországban az értékesítés 61,1%-kal esett vissza, Franciaországban 88,8%-kal, az Egyesült Királyságban pedig 97,3%-kal.

Kapcsolódó cikkeink:

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél