Itt az újabb ocsmány lépés a YouTube részéről

2023.05.12.
Olvasási idő: 1 perc

A YouTube kísérletet folytat arra kérve a felhasználókat, hogy kapcsolják ki a reklámblokkolót, vagy fizessenek a prémium előfizetésért, különben nem nézhetnek videókat.

Amint azt a héten először egy Reddit-felhasználó szúrta ki, a YouTube egy felugró ablakot jelenít meg, amelyben arra figyelmezteti a felhasználókat, hogy „a reklámblokkolók nem engedélyezettek”.

„Úgy tűnik, hogy reklámblokkolót használsz. A hirdetések teszik lehetővé, hogy a YouTube világszerte több milliárd felhasználó számára ingyenes maradjon” – teszi hozzá az üzenet.

Ezt az értesítést követően a felhasználóknak két lehetőségük lesz: vagy letiltják a hirdetésblokkolót, hogy engedélyezzék a YouTube hirdetéseket, vagy előfizetnek a YouTube Premium szolgáltatásra, hogy megszabaduljanak az összes reklámtól.

Mint a felugró ablakban elmagyarázzák, „a YouTube Premium segítségével reklámmentessé válhatsz, és az alkotók továbbra is kaphatnak fizetést az előfizetésedből”.

A YouTube szóvivője megerősítette ezt a kísérletet, és elmondta, hogy a vállalat sürgeti a nézőket, hogy próbálják ki a YouTube Premiumot, vagy engedélyezzék a hirdetéseket a platformon.

„Egy kis kísérletet végzünk világszerte, amely arra ösztönzi azokat a nézőket, akiknél be vannak kapcsolva a reklámblokkolók, hogy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy próbálják ki a YouTube Premiumot”mondta a szóvivő.

Jelenleg nem tudni, hogy a YouTube hány régióban jeleníti meg ezeket a figyelmeztetéseket, vagy hogy a vállalat tervezi-e, hogy a hirdetésblokkolókat használók számára teljesen megakadályozza a platform elérését.

Mindez azt követően történt, hogy a YouTube zenei és prémium szolgáltatásai 2022 novemberében átlépték a 80 millió előfizetőszámot, és a Variety jelentése szerint 30 millióval bővült a fizetős felhasználók száma alig több mint egy év alatt.

A felhasználók YouTube Premium felé terelése minden bizonnyal segít fenntartani ezt a felgyorsult tagsági növekedési ütemet.

A hirdetéseknek az elmúlt évek során egyre hosszabbá és sokszor átugorhatatlanná tétele valószínűleg szintén arra fogja ösztönözni a nézők egy részét, hogy a YouTube Premiumon keresztül a reklámmentes élményre iratkozzanak fel olyan platformokon, ahol a reklámblokkolás vagy a készülék rootolása nem lehetséges (pl. iOS, egyes TV OS-ek).

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian