Itt az újabb ocsmány lépés a YouTube részéről

2023.05.12.
Olvasási idő: 1 perc

A YouTube kísérletet folytat arra kérve a felhasználókat, hogy kapcsolják ki a reklámblokkolót, vagy fizessenek a prémium előfizetésért, különben nem nézhetnek videókat.

Amint azt a héten először egy Reddit-felhasználó szúrta ki, a YouTube egy felugró ablakot jelenít meg, amelyben arra figyelmezteti a felhasználókat, hogy „a reklámblokkolók nem engedélyezettek”.

„Úgy tűnik, hogy reklámblokkolót használsz. A hirdetések teszik lehetővé, hogy a YouTube világszerte több milliárd felhasználó számára ingyenes maradjon” – teszi hozzá az üzenet.

Ezt az értesítést követően a felhasználóknak két lehetőségük lesz: vagy letiltják a hirdetésblokkolót, hogy engedélyezzék a YouTube hirdetéseket, vagy előfizetnek a YouTube Premium szolgáltatásra, hogy megszabaduljanak az összes reklámtól.

Mint a felugró ablakban elmagyarázzák, „a YouTube Premium segítségével reklámmentessé válhatsz, és az alkotók továbbra is kaphatnak fizetést az előfizetésedből”.

A YouTube szóvivője megerősítette ezt a kísérletet, és elmondta, hogy a vállalat sürgeti a nézőket, hogy próbálják ki a YouTube Premiumot, vagy engedélyezzék a hirdetéseket a platformon.

„Egy kis kísérletet végzünk világszerte, amely arra ösztönzi azokat a nézőket, akiknél be vannak kapcsolva a reklámblokkolók, hogy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy próbálják ki a YouTube Premiumot”mondta a szóvivő.

Jelenleg nem tudni, hogy a YouTube hány régióban jeleníti meg ezeket a figyelmeztetéseket, vagy hogy a vállalat tervezi-e, hogy a hirdetésblokkolókat használók számára teljesen megakadályozza a platform elérését.

Mindez azt követően történt, hogy a YouTube zenei és prémium szolgáltatásai 2022 novemberében átlépték a 80 millió előfizetőszámot, és a Variety jelentése szerint 30 millióval bővült a fizetős felhasználók száma alig több mint egy év alatt.

A felhasználók YouTube Premium felé terelése minden bizonnyal segít fenntartani ezt a felgyorsult tagsági növekedési ütemet.

A hirdetéseknek az elmúlt évek során egyre hosszabbá és sokszor átugorhatatlanná tétele valószínűleg szintén arra fogja ösztönözni a nézők egy részét, hogy a YouTube Premiumon keresztül a reklámmentes élményre iratkozzanak fel olyan platformokon, ahol a reklámblokkolás vagy a készülék rootolása nem lehetséges (pl. iOS, egyes TV OS-ek).

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

megújul a cipzár

100 év után megújul a cipzár

100 év után új korszak kezdődik: forradalmi újítást kap a cipzár. Több mint egy évszázada változatlan formában működik a cipzár: két egymásba kapcsolódó fogsor, egy húzószár, és mindezt kétoldalt egy szövetcsík rögzíti
spacex

A SpaceX az USA új rakétapajzsát tervezi

A politikai ígéretek ritkán érik el a csillagokat – kivéve, ha Elon Musk is szerepel a történetben… Elon Musk cége, a SpaceX közel áll ahhoz, hogy elnyerje az amerikai kormány több milliárd
csokitorta

Miért a csokitorta a legjobb tanár a közgazdaságtanban?

Ha a gazdaságról beszélünk, legtöbben számokra, grafikonokra és GDP-adatokra gondolunk. De van egy közgazdasági iskola, amely szerint a gazdaságot nem táblázatokból lehet megérteni, hanem az emberekből vagy például egy csokitorta receptjéből. Ez
Ai poltikai kampány

Ezt a kampányt már nem az emberek írják

A magyar politikai kampányt ma már a mesterséges intelligencia formálja. Az új korszak: amikor a politika már nem emberi kézben van Az elmúlt néhány évben Magyarországon is elkezdődött egy csendes, de alapjaiban