A Toyota alapítójának unokája nekiment az autóiparnak és a politikusoknak

2023.11.07.
Olvasási idő: 1 perc

Akio Toyoda ismét az elektromos autókat ostorozza, és a számok őt igazolják.

Akio Toyoda mindig is szkeptikus volt az elektromos autókkal, mint a jövő négykerekű mobilitásának egyetlen megoldásával kapcsolatban, és sosem köntörfalazott. A Toyota igazgatótanácsának elnöke az elmúlt napokban ismét ezeket a járműveket ostorozta. Szavai komoly vitát váltottak ki az autóipar világában. A japán óriásvállalat alapítójának unokája ugyanis rámutatott, hogy a kereslet csökkenése tökéletesen megmutatja azt, hogy az elektromos autó nem az egyetlen lehetséges és elképzelhető út, gondoljunk csak a hibridre – amelyre minden eddiginél nagyobb a kereslet – és a hidrogénre.

Az elektromos autók iránti csökkenő kereslet megerősíti, hogy hiába a mézes mázos reklámok, az emberek tartanak az elektromos kocsiktól. A keresletvisszaesés miatt a GM és a Ford is hamarosan dönteni fog arról, hogy csökkenti-e az elektromos pick-upok gyártását vagy sem. A CO2-semlegesség hegyének megmászásához sokféle út vezet, Toyoda szerint: „Ha a szabályokat ideológiai alapon írják, akkor a fogyasztók, azaz a normális emberek szenvednek a legtöbbet”.

A Handelsblatt szerint a német óriás Volkswagen is elismerte nemrégiben, hogy „Németországban keresleti problémákkal küzd elektromos modelljei iránt”. A megrendelések jóval a tervezett éves célérték alatt vannak a teljes szériára vonatkozóan: ID.3, ID.4, ID.5 és ID. Buzz. Úgy tűnik, hogy a politikai döntéshozók és a gyárak is elszámították magukat, amikor csak az elektromos autók szekerét tolták. Sajnos sok helyen magasak az energia árak, kevés a töltőoszlop, az otthoni töltés problémás, a hatótáv pedig kicsi, ezért kevesen döntenek a tölthető kocsik mellett.

Toyoda szerint van még egy másik megfontolandó szempont is, ami a technológia fenntarthatóságára vonatkozik. Nem veszik ugyanis figyelembe a villamosenergia-termelés során keletkező szén-dioxid-kibocsátást, és az energiaátállás társadalmi költségeit sem. Ezzel kapcsolatban Toyoda rámutatott, hogy Japánban áramkimaradással kellene szembenéznie, ha a teljes autóflottát áramra teszik, amihez több milliárdos infrastruktúra kiépítésére lenne szükség. Úgy számol, hogy nagyjából 450 milliárd euró kell majd a hálózat megfelelő kiépítéséhez.

„Amikor a politikusok azt mondják, hogy „szabaduljunk meg az összes benzines autótól”, vajon értik, hogy ez mit jelent?” – jegyezte meg a japán üzletember.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

megújul a cipzár

100 év után megújul a cipzár

100 év után új korszak kezdődik: forradalmi újítást kap a cipzár. Több mint egy évszázada változatlan formában működik a cipzár: két egymásba kapcsolódó fogsor, egy húzószár, és mindezt kétoldalt egy szövetcsík rögzíti
spacex

A SpaceX az USA új rakétapajzsát tervezi

A politikai ígéretek ritkán érik el a csillagokat – kivéve, ha Elon Musk is szerepel a történetben… Elon Musk cége, a SpaceX közel áll ahhoz, hogy elnyerje az amerikai kormány több milliárd
csokitorta

Miért a csokitorta a legjobb tanár a közgazdaságtanban?

Ha a gazdaságról beszélünk, legtöbben számokra, grafikonokra és GDP-adatokra gondolunk. De van egy közgazdasági iskola, amely szerint a gazdaságot nem táblázatokból lehet megérteni, hanem az emberekből vagy például egy csokitorta receptjéből. Ez
Ai poltikai kampány

Ezt a kampányt már nem az emberek írják

A magyar politikai kampányt ma már a mesterséges intelligencia formálja. Az új korszak: amikor a politika már nem emberi kézben van Az elmúlt néhány évben Magyarországon is elkezdődött egy csendes, de alapjaiban