Kísérteties Ferrari autótemető: évek óta elhagyatottan áll a Testarossa gyár

2023.12.16.
Olvasási idő: 1 perc

Egy dokuvideóból kiderül, milyen állapotban van a Pininfarina San Giorgio Canavese-i gyára 12 évvel a bezárása után: a gyár, ahol a Ferrari Testarossa formát öltött, ma már kísérteties látványt nyújt, és teljesen elhagyatott állapotban van.

Egy igazi kísérteties autótemető. Ezt találták maguk előtt a Forgotten Buildings youtuberei, amikor ellátogattak a Pininfarina San Giorgio Canavese-i (Torino tartományban) gyárába, amely 2011-ben zárt be, amikor a híres torinói székhelyű cég úgy döntött, hogy csak tervezéssel és tanácsadással foglalkozik az autók karosszériáival kapcsolatban, felhagyva az általa tervezett modell gyártásával.

Ebben az 1986-ban alapított üzemben a világ autós szcénájának néhány legelismertebb ékköve öltött testet, köztük a legendás Ferrari Testarossa (amelynek a Pininfarina gondoskodott a vonalvezetéséről a jelentősen megnövelt farral és a nagy oldalsó rácsokkal), de a Cadillac Allante karosszériája is (amelyet aztán Boeing 747-esekkel szállítottak Amerikába, ahol a mechanikus résszel együtt összeszerelték, és az autó gyártási folyamata lezárult), a Peugeot 406 Coupé, végül a Ford Focus CC és az Alfa Romeo Brera és Spider.

Ami a legmegdöbbentőbb a Forgotten Building srácok által közzétett videóban, akik dokumentálták a Pininfarina San Giorgio Canavese-i gyárának jelenlegi állapotát, az a melankólia, amely egy olyan helyből árad, amely éveken át az exkluzív autógyártás zászlóshajója volt, és amely ott hever teljesen elhagyatva. A gyár irodáit megrongálták, akárcsak az étkezdét, ahol graffitik díszelegnek a falakon, és törött székek hevernek a padlón. Az üzem melletti tesztpályát szinte teljesen benőtte az aszfaltból kinövő fű és a műveletlen növények, amelyek az úttest egy részét ellepték.

Maga a gyár, figyelembe véve, hogy már 12 éve zárva van, ezzel szemben még mindig elég jó állapotban van: a futószalag gépei nem tűnnek sérültnek, ahogy a robotok sem, amelyek jó állapotban vannak. A falakon lévő hirdetőtáblákon pedig még mindig ott vannak az Alfa Romeo Brera (a Pininfarina által ebben az üzemben gyártott utolsó autó a bezárás előtt) gyártási utasításai, mintha csak emlékeztetnének minket a dicső múltra.

 

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél