Kísérteties Ferrari autótemető: évek óta elhagyatottan áll a Testarossa gyár

2023.12.16.
Olvasási idő: 1 perc

Egy dokuvideóból kiderül, milyen állapotban van a Pininfarina San Giorgio Canavese-i gyára 12 évvel a bezárása után: a gyár, ahol a Ferrari Testarossa formát öltött, ma már kísérteties látványt nyújt, és teljesen elhagyatott állapotban van.

Egy igazi kísérteties autótemető. Ezt találták maguk előtt a Forgotten Buildings youtuberei, amikor ellátogattak a Pininfarina San Giorgio Canavese-i (Torino tartományban) gyárába, amely 2011-ben zárt be, amikor a híres torinói székhelyű cég úgy döntött, hogy csak tervezéssel és tanácsadással foglalkozik az autók karosszériáival kapcsolatban, felhagyva az általa tervezett modell gyártásával.

Ebben az 1986-ban alapított üzemben a világ autós szcénájának néhány legelismertebb ékköve öltött testet, köztük a legendás Ferrari Testarossa (amelynek a Pininfarina gondoskodott a vonalvezetéséről a jelentősen megnövelt farral és a nagy oldalsó rácsokkal), de a Cadillac Allante karosszériája is (amelyet aztán Boeing 747-esekkel szállítottak Amerikába, ahol a mechanikus résszel együtt összeszerelték, és az autó gyártási folyamata lezárult), a Peugeot 406 Coupé, végül a Ford Focus CC és az Alfa Romeo Brera és Spider.

Ami a legmegdöbbentőbb a Forgotten Building srácok által közzétett videóban, akik dokumentálták a Pininfarina San Giorgio Canavese-i gyárának jelenlegi állapotát, az a melankólia, amely egy olyan helyből árad, amely éveken át az exkluzív autógyártás zászlóshajója volt, és amely ott hever teljesen elhagyatva. A gyár irodáit megrongálták, akárcsak az étkezdét, ahol graffitik díszelegnek a falakon, és törött székek hevernek a padlón. Az üzem melletti tesztpályát szinte teljesen benőtte az aszfaltból kinövő fű és a műveletlen növények, amelyek az úttest egy részét ellepték.

Maga a gyár, figyelembe véve, hogy már 12 éve zárva van, ezzel szemben még mindig elég jó állapotban van: a futószalag gépei nem tűnnek sérültnek, ahogy a robotok sem, amelyek jó állapotban vannak. A falakon lévő hirdetőtáblákon pedig még mindig ott vannak az Alfa Romeo Brera (a Pininfarina által ebben az üzemben gyártott utolsó autó a bezárás előtt) gyártási utasításai, mintha csak emlékeztetnének minket a dicső múltra.

 

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél