A Toyota új életre kelti a hagyományos autókat

2024.03.02.
Olvasási idő: 2 perc

A Toyota olyan innovatív technológiára összpontosít, amely segítségével a belső égésű motoros autók karbonsemlegesek lehetnek. A hagyományos motorok újjáélesztésére tett kísérlet mindig is Akio Toyoda vezérigazgató egyik kedvenc projektje volt, aki szerint a belső égésű motorok kora még nem ért véget.

Nem véletlen, hogy az elektromos járművek által uralt jövőbeni környezetben a japán gyártó nemrégiben a belső égésű motorok újjáélesztése felé fordult, és CO2-leválasztó technológiával felszerelt motorokat javasolt, amely innováció célja azt, hogy „megtisztítsa a levegőt” az autó használata közben. A Toyota belsőégésű motorokhoz való ragaszkodását ért kezdeti kritikák ellenére a vállalat mostanra érdeklődést mutat az új rendszer iránt.

A Toyota Motor Corp. tavaly kezdte el tesztelni az innovatív rendszert, és egy GR Corolla versenyautó modellbe szerelte be, amely modell a Toyota állítása szerint a világ legkelendőbb szériaváltozata. Ez a hidrogénnel működő, gyakorlatilag nulla szén-dioxid-kibocsátású motor olyan szűrőberendezéssel van felszerelve, amely segít eltávolítani az üvegházhatású gázokat a légkörből a jármű használata közben.

Naoaki Ito, a GR járműfejlesztési projekt általános igazgatója hangsúlyozta, hogy a Toyota figyelemmel kíséri a technológia fejlődését. Bár történt előrelépés, még mindig sok kihívást kell leküzdeni, mielőtt ez a technológia széles körben kereskedelmi forgalomba kerülhet. Jelenleg a rendszer csak minimális mennyiségű szén-dioxidot képes eltávolítani, de ki tudja a jövőben.

A Toyota rendelkezik azzal a (tipikusan japán) erővel és türelemmel, hogy új perspektívákat tárjon fel az autópiacon, megerősítve a belső égésű motorban rejlő lehetőségeket a környezeti fenntarthatóság több útvonalon történő megközelítésének részeként. Az a tény, hogy egy ilyen nagy gyártó nagyszerű szaktudását és erőforrásait arra használja, hogy alternatívákat javasoljon, csak jót tehet az autópiacnak.

Ezt bizonyítja az is, hogy a Toyota ezen kezdeményezése a befektetők elismerését is kivívta, hiszen a vállalat továbbra is nyereséget és rekordeladásokat könyvelhet el, még ha ez a hibrid járműveinek köszönhető is (a befektetőket végül is a számok és a nyereség érdeklik). Az, hogy képes diverzifikálni, miközben még mindig képes nyereséget termelni, egy olyan vállalat jele, amely nemcsak szervezeti és strukturális szempontból szilárd, hanem olyan vállalaté is, amely tudja, mit csinál, és ismeri azt a piacot, amelyen tevékenykedik.

További kapcsolódó cikkeink:

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél