A Hertz harmincezer elektromos autójától szabadul meg

2024.05.02.
Olvasási idő: 2 perc

A Hertz autókölcsönző cég két ével ezelőtt még százezer Teslát rendelt be, mostanra azonban fordult a kocka: negyedéves közleménye szerint harmincezer elektromos autójától válik meg idén.

2021 őszén a vállalat bejelentette, hogy 2022-re az összes autójának az ötöde elektromos lesz, amiért százezer Teslát és hatvanötezer Polestar 2 modellt rendelt meg. Időben azonban rájöttek, hogy döntésük megalapozatlan volt, hiszen az elektromos autók piacán nem éppen rózsás a helyzet. A Tesla egyrészt nem tudta teljesíteni a megrendeléseket, az árak csökkenése lejjebb tolta az elektromos autók viszonteladási értékét, s mint kiderült, ezen járműveket többe kerül megjavítani, mint a belsőégésű motorral szerelt autókat.

Stephen Scherr, a Hertz volt vezérigazgatója még próbálta menteni a menthetőt és hozzátette, hogy szorosan figyelemmel fogják kísérni az elektromos autók iránti keresletet, hogy eldöntsék, érdemes-e több járművet vásárolniuk. Mivel azonban a Hertz 2024 első negyedévében több száz millió dolláros veszteséget írt le az e-autók értékcsökkenése miatt, úgy döntöttek, megszabadulnak a vállalat elektromos flottájának felétől.

Kapcsolódó: Nem jött be a Hertz stratégiája, több ezer Teslát ad el az autókölcsönző

A Hertz egészen pontosan 392 millió dolláros hiányt könyvelt el az első negyedévben, annak ellenére, hogy a bevételek 2%-kal nőttek 2023 azonos időszakához képest. A bejelentést követően a Hertz Global részvényeinek árfolyama csütörtökön 24% százalékkal leesett.

Rájár a rúd a Hertz vállalatra

Amint arról már beszámoltunk, Európa legnagyobb piacán, Németországban az elektromos autók eladásai több mint 50%-kal bezuhantak, hiszen leállították a kormányzati ösztönző programot. De nem csak a németeknél rossz a helyzet – egyes felmérések szerint a 2024-2027 közötti időszakot a „halál völgyének” is lehet majd nevezni. S ami azt illeti, nem csak az elektromos autók piacával akadt problémája a Hertz vállalatnak. 2022 decemberében ugyanis a cég kénytelen volt 168 millió dollárt fizetni, miután elviekben tévesen jelentette a bérelt autókat lopottnak. Az ilyen esetek sokszor az ügyfeleinek letartóztatását és börtönbe kerülését eredményezték. S bár azzal takaróztak, hogy a szóban forgó költségek „egy jelentős részét” fedezi a biztosításuk, mindez újabb csapás volt a vállalat hírnevére.

Fanny

A kriptovaluták iránti érdeklődésem 2020-ban kezdődött – azóta nem tudok szabadulni tőlük. Mélyen beleástam magam a témába, folyamatosan követem a legújabb fejleményeket és kutatom, hogyan formálhatja át mindennapi életünket a blokklánc technológia.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél