A Volkswagen nem kér a Renault-ból, egyedül valósítja meg az olcsó elektromos autókról szőtt terveit

2024.05.22.
Olvasási idő: 2 perc

A Volkswagen úgy döntött, hogy egyedül folytatja az olcsó elektromos autók fejlesztését, és ezzel véget vetett a Renault-val közös projektjének. Az európai autóipar „Airbus-álma” ezzel szertefoszlik, miközben a kínai versenytársak egyre nagyobb előnybe kerülnek.

A Volkswagen leállította a Renault-val folytatott tárgyalásait egy megfizethető árú, elektromos Twingo közös fejlesztéséről, amelynek ára 20 ezer euró körül lett volna. A német autógyártó ugyanis inkább saját olcsó elektromos járművét (EV) fejleszti, amely az ID.2all névre hallgat, és amelyet már 2023 márciusában bejelentettek, de piacra dobását az évtized második felére halasztották. A Renault eközben saját lítium-ionos városi autóját tervezi, amelyet 2026-ban tervez piacra dobni.

A tárgyalások célja eredetileg az volt, hogy a költségek csökkentésével az európai autógyártók előnyhöz jussanak a sokkal olcsóbb kínai termékekkel szemben. Az egyes szegmensekben ugyanis a kínai modellek körülbelül 20%-kal olcsóbbak.

Egy forrás szerint azért ért véget a közös munka, mert a vállalatok több hónapos tárgyalás után sem tudtak megállapodásra jutni. Egy másik forrás szerint viszont az egyezség nagyon közel volt, ám a Volkswagen végül úgy döntött, hogy inkább saját modellt fejleszt. Ennek oka az volt, hogy a franciák saját gyárukban akarták építeni az új autót, míg a VW arra törekszik, hogy maximálisan kihasználja európai gyárait, amelyek már most is alacsony kapacitással működnek. A Renault elektromos autókkal foglalkozó divíziója, az Ampere nem kívánt nyilatkozni ezzel kapcsolatban.

Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója már ki is jelentette, hogy 2027-ig egy olcsó (20-25 ezer eurós) elektromos autót szeretnének piacra dobni, amit a csoport vezérigazgatója, Oliver Blume is megerősített.

A Renault viszont nyitott lehet más partnerek felé is, például a Nissannal és a Mitsubishivel kötött szövetsége keretein belül is folytathatja a tervezést. Ez az együttműködés ugyanakkor az utóbbi időben háttérbe szorult, mivel a felek egyre inkább saját fejlesztéseikre fókuszálnak, az új indiai modellek bevezetését leszámítva.

Luca de Meo, a Renault csoport vezérigazgatója régóta szorgalmazza az Airbushoz hasonló nagyobb együttműködést az európai autógyártók között, és egy VW-Renault szövetség az európai autóipari „Airbus” kiindulópontjául szolgálhatott volna. A várva várt szövetség azonban még várat magára.

Ezzel párhuzamosan a kínai autógyártók ma már a világ vezető elektromos járműgyártóinak és exportőreinek számítanak, ami egyre nagyobb nyomást gyakorol az európai piacra. A kínai autók átlagára ugyanis jelentősen alacsonyabb, mint az európaiaké, ami komoly versenyelőnyt jelent számukra.

Ráadásul 2024 első négy hónapjában a kínai autógyártók jelentős növekedést értek el Európában. Piaci részesedésük az európai akkumulátoros autók piacán még viszonylag alacsony – az első negyedévben 5%-ra nőtt –, azonban minden ötödik Európában eladott elektromos autó Kínában készült, beleértve a nyugati márkák autóit is.

A Volkswagen és a Renault tehát külön szövögeti terveit az olcsó elektromos autókról, és amíg az európai autógyártók magányosan küzdenek a költségcsökkentés problémájával, a kínai versenytársaknak egyre nagyobb szelet jut a tortából.

GT

Tartalom- és szövegíróként, illetve fordítóként dolgozom, főleg az informatika, az üzleti etika és a vállalati képzések területén. Folyamatosan bővítem ismereteimet és alapos kutatást végzek, hogy a legnaprakészebb információkkal szolgálhassak cikkeimben.

Legfrissebb hírek

musk robot

Így formálják emberivé Musk humanoidjait

A Business Insider beszámolója szerint valahol Kaliforniában, egy zárt Tesla-laborban emberek nap mint nap ugyanazokat a mozdulatokat ismétlik. Letörölnek egy asztalt, felemelnek egy csészét, porszívóznak, majd újra kezdik. Nem hatékonysági tréningről van
megújul a cipzár

100 év után megújul a cipzár

100 év után új korszak kezdődik: forradalmi újítást kap a cipzár. Több mint egy évszázada változatlan formában működik a cipzár: két egymásba kapcsolódó fogsor, egy húzószár, és mindezt kétoldalt egy szövetcsík rögzíti
spacex

A SpaceX az USA új rakétapajzsát tervezi

A politikai ígéretek ritkán érik el a csillagokat – kivéve, ha Elon Musk is szerepel a történetben… Elon Musk cége, a SpaceX közel áll ahhoz, hogy elnyerje az amerikai kormány több milliárd
csokitorta

Miért a csokitorta a legjobb tanár a közgazdaságtanban?

Ha a gazdaságról beszélünk, legtöbben számokra, grafikonokra és GDP-adatokra gondolunk. De van egy közgazdasági iskola, amely szerint a gazdaságot nem táblázatokból lehet megérteni, hanem az emberekből vagy például egy csokitorta receptjéből. Ez
Ai poltikai kampány

Ezt a kampányt már nem az emberek írják

A magyar politikai kampányt ma már a mesterséges intelligencia formálja. Az új korszak: amikor a politika már nem emberi kézben van Az elmúlt néhány évben Magyarországon is elkezdődött egy csendes, de alapjaiban

Mielőtt továbblépnél