A Volkswagen nem kér a Renault-ból, egyedül valósítja meg az olcsó elektromos autókról szőtt terveit

2024.05.22.
Olvasási idő: 2 perc

A Volkswagen úgy döntött, hogy egyedül folytatja az olcsó elektromos autók fejlesztését, és ezzel véget vetett a Renault-val közös projektjének. Az európai autóipar „Airbus-álma” ezzel szertefoszlik, miközben a kínai versenytársak egyre nagyobb előnybe kerülnek.

A Volkswagen leállította a Renault-val folytatott tárgyalásait egy megfizethető árú, elektromos Twingo közös fejlesztéséről, amelynek ára 20 ezer euró körül lett volna. A német autógyártó ugyanis inkább saját olcsó elektromos járművét (EV) fejleszti, amely az ID.2all névre hallgat, és amelyet már 2023 márciusában bejelentettek, de piacra dobását az évtized második felére halasztották. A Renault eközben saját lítium-ionos városi autóját tervezi, amelyet 2026-ban tervez piacra dobni.

A tárgyalások célja eredetileg az volt, hogy a költségek csökkentésével az európai autógyártók előnyhöz jussanak a sokkal olcsóbb kínai termékekkel szemben. Az egyes szegmensekben ugyanis a kínai modellek körülbelül 20%-kal olcsóbbak.

Egy forrás szerint azért ért véget a közös munka, mert a vállalatok több hónapos tárgyalás után sem tudtak megállapodásra jutni. Egy másik forrás szerint viszont az egyezség nagyon közel volt, ám a Volkswagen végül úgy döntött, hogy inkább saját modellt fejleszt. Ennek oka az volt, hogy a franciák saját gyárukban akarták építeni az új autót, míg a VW arra törekszik, hogy maximálisan kihasználja európai gyárait, amelyek már most is alacsony kapacitással működnek. A Renault elektromos autókkal foglalkozó divíziója, az Ampere nem kívánt nyilatkozni ezzel kapcsolatban.

Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója már ki is jelentette, hogy 2027-ig egy olcsó (20-25 ezer eurós) elektromos autót szeretnének piacra dobni, amit a csoport vezérigazgatója, Oliver Blume is megerősített.

A Renault viszont nyitott lehet más partnerek felé is, például a Nissannal és a Mitsubishivel kötött szövetsége keretein belül is folytathatja a tervezést. Ez az együttműködés ugyanakkor az utóbbi időben háttérbe szorult, mivel a felek egyre inkább saját fejlesztéseikre fókuszálnak, az új indiai modellek bevezetését leszámítva.

Luca de Meo, a Renault csoport vezérigazgatója régóta szorgalmazza az Airbushoz hasonló nagyobb együttműködést az európai autógyártók között, és egy VW-Renault szövetség az európai autóipari „Airbus” kiindulópontjául szolgálhatott volna. A várva várt szövetség azonban még várat magára.

Ezzel párhuzamosan a kínai autógyártók ma már a világ vezető elektromos járműgyártóinak és exportőreinek számítanak, ami egyre nagyobb nyomást gyakorol az európai piacra. A kínai autók átlagára ugyanis jelentősen alacsonyabb, mint az európaiaké, ami komoly versenyelőnyt jelent számukra.

Ráadásul 2024 első négy hónapjában a kínai autógyártók jelentős növekedést értek el Európában. Piaci részesedésük az európai akkumulátoros autók piacán még viszonylag alacsony – az első negyedévben 5%-ra nőtt –, azonban minden ötödik Európában eladott elektromos autó Kínában készült, beleértve a nyugati márkák autóit is.

A Volkswagen és a Renault tehát külön szövögeti terveit az olcsó elektromos autókról, és amíg az európai autógyártók magányosan küzdenek a költségcsökkentés problémájával, a kínai versenytársaknak egyre nagyobb szelet jut a tortából.

GT

Tartalom- és szövegíróként, illetve fordítóként dolgozom, főleg az informatika, az üzleti etika és a vállalati képzések területén. Folyamatosan bővítem ismereteimet és alapos kutatást végzek, hogy a legnaprakészebb információkkal szolgálhassak cikkeimben.

Legfrissebb hírek

ózonlyuk

Eltűnhet az ózonlyuk? Meglepő fordulat az égbolton

Az ózonréteg lassú, de biztos gyógyulása figyelhető meg. Az eddigi elképzelések, miszerint az ózonréteg menthetetlen, megdőlni látszik, hála a Montreal Protocolnak. Amikor az emberiség először ébredt rá arra, hogy bizonyos szintetikus gázok

Mielőtt továbblépnél