A Renault vezérigazgatója szerint 15 milliárd eurós büntetés várhat az európai elektromos autógyártókra

2024.09.27.
Olvasási idő: 1 perc

A Renault csoport vezérigazgatója, Luca de Meo szerint az elektromos autók eladásának jelenlegi szintje mellett a gyártóknak 2,5 millió belső égésű motoros autó gyártását kellene leállítaniuk, különben az Európai Bizottság által kiszabott, 15 milliárd eurós bírsággal kellene szembenézniük.

Luca de Meo, a Renault csoport vezérigazgatója arra figyelmeztetett, hogy az európai autógyártók akár 15 milliárd eurós bírságra is számíthatnak, ha nem teljesítik az Európai Bizottság által kitűzött klímacélokat. Mindezt az elektromos járművek (EV) értékesítésének visszaesése miatt kialakult válság közepette kellene teljesíteniük.

„Az európai ipar már mintegy 250 milliárd eurót fordított beruházásokra, emiatt különösen fontos, hogy a szektor jól teljesítsen”, nyilatkozta de Meo a France Internek adott interjújában.

Azt is elismerte, hogy vállalatának komoly válsággal kell szembenéznie Franciaországban.

De Meo ismételten „rugalmasságra” intette az Európai Bizottságot a közelgő EV értékesítési célokkal és a különböző európai országokban történő töltőpontok telepítésével kapcsolatban. Ezzel összefüggésben Brüsszel várhatóan rábólint majd a belső égésű motorral rendelkező autók értékesítésének 2035-től való betiltására.

A Renault vezérigazgatója szerint az ágazat súlyos recesszióval néz szembe pillanatnyilag Európában. A Volkswagen például azt fontolgatja, hogy 87 éves története során először több németországi gyárát is bezárná.

Eközben a múlt héten a francia CGT szakszervezet arról számolt be, hogy a Renault azt mérlegeli, hogy az elkövetkező három évben munkahelyeket szüntessen meg az országban.

„Az elmúlt 25 év során az európai autóipar 30%-os kapacitásfelesleggel működött”, magyarázta de Meo.

Véleménye szerint, ha az európai autógyártók nem alkalmazkodnak a kialakult helyzethez, pórul járhatnak, ami a pénztárcájuknak sem esne jól.

Tünde

Jelenleg közgazdásznak tanulok a Debreceni Egyetem Pénzügy és számvitel szakán, mellette pedig újságíróként és fordítóként ténykedem. A BitcoinBázis csapatához 2021 nyarán csatlakoztam, egy rövidebb szabadúszó időszakot követően. A pénzügyi világ működése régóta foglalkoztat és előszeretettel követem nyomon az innovációit. A kriptovalutákkal a BB révén ismerkedtem meg, ahol azóta gazdasági történésekkel, technológiai újításokkal és kriptopiaci fejleményekkel kapcsolatban írok beszámolókat.

Legfrissebb hírek

musk robot

Így formálják emberivé Musk humanoidjait

A Business Insider beszámolója szerint valahol Kaliforniában, egy zárt Tesla-laborban emberek nap mint nap ugyanazokat a mozdulatokat ismétlik. Letörölnek egy asztalt, felemelnek egy csészét, porszívóznak, majd újra kezdik. Nem hatékonysági tréningről van
megújul a cipzár

100 év után megújul a cipzár

100 év után új korszak kezdődik: forradalmi újítást kap a cipzár. Több mint egy évszázada változatlan formában működik a cipzár: két egymásba kapcsolódó fogsor, egy húzószár, és mindezt kétoldalt egy szövetcsík rögzíti
spacex

A SpaceX az USA új rakétapajzsát tervezi

A politikai ígéretek ritkán érik el a csillagokat – kivéve, ha Elon Musk is szerepel a történetben… Elon Musk cége, a SpaceX közel áll ahhoz, hogy elnyerje az amerikai kormány több milliárd
csokitorta

Miért a csokitorta a legjobb tanár a közgazdaságtanban?

Ha a gazdaságról beszélünk, legtöbben számokra, grafikonokra és GDP-adatokra gondolunk. De van egy közgazdasági iskola, amely szerint a gazdaságot nem táblázatokból lehet megérteni, hanem az emberekből vagy például egy csokitorta receptjéből. Ez
Ai poltikai kampány

Ezt a kampányt már nem az emberek írják

A magyar politikai kampányt ma már a mesterséges intelligencia formálja. Az új korszak: amikor a politika már nem emberi kézben van Az elmúlt néhány évben Magyarországon is elkezdődött egy csendes, de alapjaiban

Mielőtt továbblépnél