Gyárbezárások és tömeges leépítések fenyegetnek a Volkswagennél

2024.12.06.
Olvasási idő: 2 perc

Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója a wolfsburgi központban tartott ülésen hangsúlyozta, hogy égető szükség van a vállalat jövőjének biztosítására. Beszéde során kitért az autóiparban tapasztalható súlyos visszaesésre és az egyre erősödő piaci versenyre.

A Wall Street Journal szerint Blume elmondta, hogy a német autóipari óriás már eddig is hatékonyabbá tette működését, és új szinergiákat alkalmazott, de még mindig rögös út áll előtte. A vezérigazgató szerint elengedhetetlen a munkabérköltségek csökkentése.

„A jelenlegi helyzet komoly. Új versenytársak példa nélküli erővel lépnek piacra. Az árkényszer rendkívül erős” – mondta a napokban Blume a dolgozóknak. Hozzátette: „Emellett a munkaerőköltségeink Németországban mára túl magasak lettek. Ezért van szükség sürgős intézkedésekre, hogy biztosítsuk a Volkswagen jövőjét.”

Gyárbezárások és tömeges leépítések fenyegetnek

Oktober végén Daniela Cavallo, a Volkswagen munkástanácsának vezetője, aki egyben a felügyelőbizottság tagja is, arra figyelmeztetett, hogy három gyár bezárására lehet számítani. Az is felmerült, hogy a vállalat több ezer állást szüntetne meg, valamint a fizetéseket 10%-kal, a munkaidőt pedig szintén csökkentenék.

A hét elején a WSJ beszámolt arról, hogy körülbelül 100 ezer dolgozó – a VW teljes németországi munkaerejének mintegy 33%-a – vett részt sztrájkokban kilenc gyárban. Ezeket a tiltakozásokat a gyárbezárási és tömeges leépítési fenyegetések váltották ki.

Az autóipari válság mélyülő hatásai

Szeptember óta több jelentés érkezett arról, hogy a Volkswagen jelentős gazdasági problémákkal küzd:

  • Szeptember 3.: A Volkswagen először fontolgatta németországi gyárbezárások lehetőségét.
  • Szeptember 10.: A vállalat megszüntette a harmincéves munkahely-védelmi megállapodásokat, ami jelentős konfliktusokat váltott ki a szakszervezetekkel.
  • Szeptember 23.: Felmerült, hogy a cég akár 30 ezer dolgozót is elbocsáthat Németországban.
  • Október 28.: A Bloomberg híradása szerint a Volkswagen ismét csökkentette nyereség-előrejelzését az autópiaci kereslet csökkenése miatt.

A közeljövő bizonytalansága

A december 4-ei ülésen Cavallo munkástanácsi vezető is megszólalt, kifejezve aggodalmát a Volkswagen és az autóipar egészét érő erős kihívások miatt. Reményét fejezte ki, hogy a vállalat olyan megoldásokat talál, amelyek nem járnak gyárbezárásokkal vagy tömeges leépítésekkel.

„Jó lenne, ha karácsony előtt sikerülne megoldani ezt a helyzetet” – mondta Cavallo a dolgozóknak.

A piacon a VW részvényárfolyama az év során 27,5%-kal csökkent, megközelítve a 2010-es mélypontokat.

Volkswagen

Válságkezelés az ünnepi időszak előtt?

A karácsony előtti hetekben válságkezelési intézkedés végrehajtása PR-szempontból különösen fontos lehet a vállalat számára. Egy átgondolt stratégia nemcsak a dolgozók és a vezetőség közötti bizalom helyreállítását segítheti elő, hanem a nyilvánosság előtt is mérsékelheti a negatív megítélést. A Volkswagen vezetősége most azon dolgozik, hogy egyensúlyt találjon a költségek csökkentése és a vállalat hosszú távú növekedési stratégiájának fenntartása között.

katilan

Kereskedelmi akadémián végeztem, eredetileg könyveléssel, banki vagy biztosítási területen képzeltem el a jövőmet. Az élet azonban más irányba vitt: első munkahelyem egy nyomda volt, ahol ugyan könyvelőként kezdtem, de idővel teljesen más területre sodródtam. A grafikai munka és az újságírás váltak a fő tevékenységi köreimmé. Azóta számos kiadvány, könyv és folyóirat szerkesztésében vettem részt, híroldalaknak és nyomtatott sajtónak is rendszeresen írtam. Emellett a művészetek és a kultúra világa is fontos része lett az életemnek, dolgoztam kulturális szervezőként, és az irodalom területén is aktív vagyok. Az utóbbi években egyre többféle témával kezdtem el foglalkozni: közéleti, gazdasági, politikai és technológiai területeken is írok. Újabban a kriptovaluták világa is érdekel, ismerkedem ezzel a területtel, és ebben a témában is készítek írásokat. Törekszem arra, hogy a sokszínű érdeklődésemet közérthetően és értékesen adjam vissza az olvasóknak.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél