Oroszország egy egyiptomi kikötőn keresztül exportálja a kőolajat?

2022.08.07.
Olvasási idő: 1 perc

Éppen a futballszezon kezdetére időzítve úgy tűnik, hogy Oroszország a maga módján egy sajátos „eljárást” hajt végre azért, hogy eljuttassa a kitermelt kőolajat a világ többi részébe. Teszi ezt annak ellenére, hogy a világ fejlett államai komoly szankciókat vetettek ki az Oroszországban termelt kőolajra és azok feldolgozott származékaira. Ezt a szankciós csomagot az orosz-ukrán háborúra reagálva 2022. június 3-án fogadta el az Európai Unió.

Úgy tűnik, hogy Oroszország az egyiptomi El Hamra olajterminálnál találta meg a kiskaput. Ide július 24-én mintegy 700 ezer hordó olajat szállított az ország. Ezután egy hajó érkezett a kikötőbe, amely begyűjtötte a hordók egy részét vagy egészét is – írja egy nyomozásra hivatkozva a Bloomberg.

Egyiptomi kikötő

A jelentés szerint a hordók végső célállomását „nehéz nyomon követni”, miután elhagyták az egyiptomi kikötőt. Az egyiptomi Western Desert Operating Petroleum Co. üzemelteti a kikötőt, amely 6 tárolótartállyal rendelkezik.

Miután az első tartályhajó elment, rögtön egy második érkezett, áll a jelentésben. Amikor a második tartályhajó július 28-án elindult, rakománytartályai „majdnem tele voltak”. Ezután az egyiptomi Vörös-tenger partján lévő Ras Shukheir olajterminálnál horgonyzott le, áll a jelentésben.

A kikötő eredetileg az Egyiptom nyugati sivatagjaiban kitermelt nyersolaj feldolgozására épült, emelik ki a jelentésben. Ez potenciális lehetőséget teremt arra, hogy az orosz olajat összekeverjék a helyi kitermelt termékkel. Ezáltal pedig nehezebbé tegyék az áru nyomonkövetést.

Az orosz nyersolajat szállító tartályhajók korábban már végeztek hajóról hajóra történő szállítást „a Spanyolországtól délre fekvő észak-afrikai Ceuta városában és nemrég a közép-atlanti térségben is” – írta a Bloomberg. Mind a két lokáció eléggé szokatlan helynek számít ilyen jellegű tevékenység lebonyolítására, hiszen általában partközelben zajlanak az ilyen jellegű árutranszferek.

De minél többször keveredik, szállítják vagy cserél gazdát a nyersolaj vagy az üzemanyag, annál nehezebb nyomon követni annak eredetét.

premik

Közel 10 éves IT tapasztalattal rendelkezek nagyvállalati fizetési rendszerek és fizetési megoldások fejlesztésében. A kriptók által képviselt érték mellett érdekel a mögöttes technológia is, és nagyon kíváncsi vagyok, hogyan épül egymásra a mainstream és a kriptovaluták világa.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél