Egy teljesen új pozíció betöltésére keres vezetőt a Tesla

2024.03.22.
Olvasási idő: 3 perc

A Tesla flottájának növekedése időnként jelentősen meghaladta a szerviz növekedését – ami jelentős problémákat és várakozási időt eredményezett azon tulajdonosok számára, akik szerették volna járműveiket a szervizbe juttatni.

Az autógyártó 2021-ben és 2022-ben nagy beruházásokat hajtott végre a szerviz szolgáltatásában. Ennek és a tavalyi járműszállítás kisebb mértékű növekedésének köszönhetően az utóbbi időben már kevesebb probléma merült fel ezen a téren.

Ugyanakkor persze mindig van hova fejlődni: Elon Musk vezérigazgató többször is megemlítette, hogy „a legjobb szolgáltatás az, ha nincs szolgáltatás”. Vagyis ha az autókat nem szükséges javítani, akkor a szerviz szolgáltatásra sem lesz igény.

A Tesla nem használja a hagyományos franchise-kereskedői rendszert, így saját szervizeket üzemeltet. A gyártás és a szerviz között nagyon szoros a kapcsolat.

Míg a franchise-kereskedők számára az az előnyös, ha a járműveknek szervizre van szükségük, a Tesla (mivel minden a tulajdonát képezi) akkor jár jobban, ha a járműveihez minimális szervizre van szükség. A cég számára nagy előnyt jelent, hogy az elektromos járművek kevesebb mozgó alkatrésszel rendelkeznek, de ettől még előfordulhatnak problémák.

Új állást hirdettek meg

Néhány nappal ezelőtt jelent meg az interneten a Tesla új álláshirdetése, amely egy „Sr. Manager, Zero Service” pozícióra vonatkozik.

Az állásleírásban közöltek szerint a jelölt azon fog dolgozni, hogy „azonosítsa és megszüntesse az okokat”, amelyek miatt az autóknak szervizelésre van szükségük:

„A Teslánál hiszünk abban, hogy a legjobb szolgáltatás az, ha nincs szolgáltatás! Egy motivált menedzsert keresünk, aki csatlakozik a szervizüzemeltetési szervezetünkhöz, és aki vezeti azt a csapatot, amely felelős azért, hogy azonosítsa és megszüntesse az autóink szervizelésre szorulásának okait.”

A Tesla így folytatja a munkaköri leírásban foglaltakat:

„Ez a funkció stratégiai és taktikai jellegű lesz, és magában foglalja a megoldások megtervezését, valamint az egyes kampányok irányítását, amelyeket a helyszíni csapatokkal és partnerekkel együtt kell végrehajtani. A jelölt a keresletcsökkentési és hatékonysági erőfeszítések rangsorolása, elindítása és nyomon követése érdekében szorosan együttműködik a hardver- és szoftvermérnöki, a szervizmérnöki, a minőség- és szervizprogramokkal, valamint a helyszíni csapatokkal.”

Az állás a kaliforniai Fremontban található

Az új munkahelyre Fremonthban lehet jelentkezni.  A Tesla itt gyártja a legtöbb járművet Észak-Amerikában.

A Tesla azt állítja, hogy a szervizfeladatok nagy részét ma már az ügyfelekhez „házhoz járó”, egyre növekvő mobil szervizflotta végzi. Az elmúlt negyedévben az autógyártónak 1 909 mobil szervizjárműve volt.

Abban biztosak lehetünk, hogy a Tesla meglévő minőségi és megbízhatósági csapatainál már eddig is jelen volt ez az erőfeszítés a szervizzel és a gyártással együtt. A most meghirdetett állás azt jelzi, hogy a Tesla egy új, direkt erre a célra szánt csapatot szeretne létrehozni.

A kezdeményezés ígéretesnek tűnik

A franchise-kereskedők számára valószínűleg nem okoz nagy örömet ez a hír, hiszen bevételeik nagy része a szervizelésből származik. A Tesla ezen a fronton előnyben van, mivel minden szervizközpontja közvetlenül az övé – bár nemrég azt is elismerte, hogy kezd sok pénzt keresni a szervizrészlegén keresztül történő alkatrészeladásból, mivel egyre több járművének garanciája szűnik meg.

Annak ellenére, hogy az újonnan induló program neve „Zéró szolgáltatás”, a szolgáltatást nem lehet teljesen megszüntetni. Azonban reális esély van arra, hogy a Tesla nagymértékben csökkenteni tudja a járművek szervizelésének szükségességét.

katilan

Kereskedelmi akadémián végeztem, eredetileg könyveléssel, banki vagy biztosítási területen képzeltem el a jövőmet. Az élet azonban más irányba vitt: első munkahelyem egy nyomda volt, ahol ugyan könyvelőként kezdtem, de idővel teljesen más területre sodródtam. A grafikai munka és az újságírás váltak a fő tevékenységi köreimmé. Azóta számos kiadvány, könyv és folyóirat szerkesztésében vettem részt, híroldalaknak és nyomtatott sajtónak is rendszeresen írtam. Emellett a művészetek és a kultúra világa is fontos része lett az életemnek, dolgoztam kulturális szervezőként, és az irodalom területén is aktív vagyok. Az utóbbi években egyre többféle témával kezdtem el foglalkozni: közéleti, gazdasági, politikai és technológiai területeken is írok. Újabban a kriptovaluták világa is érdekel, ismerkedem ezzel a területtel, és ebben a témában is készítek írásokat. Törekszem arra, hogy a sokszínű érdeklődésemet közérthetően és értékesen adjam vissza az olvasóknak.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél